f

f

Wednesday 4 December 2013

JIN CERAMAH DI KEM SAYA !!

Kisah di SURVIVOR CAMP MALAYSIA Siri 32
24-28 Nov 2013.


Semasa saya menjalankan kem baru-baru ini, ada seorang peserta lelaki umur 20 tahun yang agak murah senyuman. Bagaimanapun senyumannya itu menjentik hati saya seakan menyembunyi wajah lain yang agak menyeramkan. Saya abaikan gerak rasa hati saya itu.

Rupa-rupanya telahan saya itu tepat tatkala sesi ruqyah dijalankan, peserta lelaki ini mula meliuk-lentuk badannya seperti seekor ular! Badannya ke kiri ke kanan dan sekejap tunduk sekejap menegak.

Saya mendekati peserta yang kerasukan ini dan cuba berbual dengan jin di dalam badannya. Bagaimanapun jin ini tidak mahu berbicara secara langsung dengan saya. Hanya memberikan jawapan kepada peserta ini dan peserta ini memberitahu saya. Segala carut-marut, cerca-nista dan maki-hamun dilontarkan kepada saya juga termasuk peserta ini. Saya tangguhkan urusan rawatan ke atas peserta ini kerana hendak berkenalan dengan lebih lanjut pada masa lain dan kebetulan ada peserta lain yang agak kritikal memerlukan bantuan saya.

Pada sesi yang lain, saya cuba berbual secara personal dengan jin dalam badan peserta ini. Daripada perbualan ini, saya mendapati gangguan jin ini terlalu teruk dan begitu menguasai hati peserta ini. Bagaimanapun saya mendapati peserta ini masih ada sisa untuk melawan gangguan ini walaupun keadaannya agak menyedihkan.

Pernah satu ketika semasa saya menjalankan operasi 'penyembelihan' jin ke atas semua peserta yang positif jin, tiba-tiba peserta lelaki ini mula membebel dengan kawan-kawan di sekitarnya. Isi bebelannya itu lebih menjurus kepada nasihat dan teguran atas apa yang dia nampak perbuatan mereka di kem. Arahan saya semasa sesi ini ialah hanya duduk bersila dan mendengar sahaja ruqyah dan arahan saya.

Peserta yang kerasukan ini bukan sahaja membebel malah bangun berdiri di hadapan kawan-kawannya dan mula memberikan ceramah tanpa mempedulikan saya yang melihatnya. Gelihati saya saat itu kerana pertama kali dalam sejarah kem saya ada jin datang nak ceramah macam saya :)

Selepas puas ceramah, dia menarik satu persatu beberapa kawan-kawannya berdiri sama di hadapan dan menasihatkannya. Saya hanya membiarkannya sahaja, asalkan jangan mengamuk dan buat hal sudah.

Maaf saya tidak dapat menghuraikan dengan detail punca peserta ini dijangkiti gangguan untuk menjaga aibnya.

No comments:

Post a Comment