f

f

Wednesday 5 March 2014

JANDA JANDA JANDA !! JANGANLAH BERCERAI. CARILAH PAKAR YANG BOLEH MEMBANTU MASALAH ANDA SUAMI ISTERI !!


Seorang wanita sentiasa menginginkan rumahtangga yang bahagia dan sempurna sampai ke akhir hayat. Tetapi impian itu bukan semudah untuk dilaksanakan. Apatah lagi selepas berkahwin baru masing-masing tahu 'true-color' pasangan kita. Malah ada yang tak terjangka itulah 'true-color'nya walaupun amat berbeza dengan watak dan imej yang kita lihat selama ini. Itu belum lagi kejutan budaya apabila masuk dalam kehidupan keluarga mertua. Boleh demam, pening dan segala bagai.

Rumahtangga yang bahagia tak semestinya indah 24 jam. Pasti ada pasang surutnya. Itulah bahagia yang ada pahit manis sebenarnya. Pahit manis itulah yang mendidik jiwa untuk menjadi seorang yang tabah mempertahankan 'masjid' Allah ini sampai ke hujung nyawa! Ini juga dinamakan peperangan iaitu peperangan mempertahankan rumahtangga daripada kalah dengan pelbagai macam serangan zahir dan batin.

Saya sentiasa mendidik hati saya agar sentiasa bersiap siaga menghadapi dugaan rumahtangga. Sifat sabar adalah senjata paling utama bagi seorang lelaki bernama suami. Kadang kala dugaan berlaku dari dalam dan luar rumahtangga. Secara jujur dugaan saya banyak berlaku dari luar. Tambahan pula saya seorang perawat dan sentiasa 'berperang' dengan bangsa jin. Acap kali juga ada dikalangan mereka ini cuba menduga rumahtangga saya. AlhamdulilLah, saya yakin dengan bantuan Allah SWT dan semua serangan dapat dipatahkan. Amat bahaya jika si suami 'kosong' dengan ibadah dan culas. Sedangkan saya yang sentiasa membaca ruqyah pun sering diusik. Inikan si suami yang mungkin tak memahami apa itu ruqyah.


Kebelakangan ini ada beberapa pesakit status janda datang membuat rawatan di PMR. Saya tak berhajat nak bercerita panjang, cuma semua pesakit ini memang mengalami gangguan spiritual sampai hancur rumahtangga! Nasi sudah jadi bubur...

Pengajaran dan iktibar kepada semua pembaca blog saya terutama yang sudah berkahwin, sila berhati-hati jika rumahtangga mulai 'panas'. SEGERALAH MENDAPATKAN RAWATAN PAKAR!

No comments:

Post a Comment