f

f

Wednesday 9 October 2013

ADUH...JADI HARIMAU LA PULAK...!!


7 Oktober (Isnin) jam 9 malam - Saya menerima kunjungan seorang ayah (pegawai kanan tertinggi UKM) membawa anak lelakinya usia 13 tahun yang agak bermasalah. Anaknya suka bercampur dengan kawan2 yang bermasalah, suka berbohong, keluar malam, bergaduh, tinggi suara dan bahasa kasar dengan ibu bapa.

Saya meminta izin kepada si ayah untuk meruqyah anak lelakinya. Setelah beberapa pesanan penting saya berikan kepada si anak, terus saya minta si anak pejamkan mata sambil meletak kedua tangannya di atas meja saya. Saya memulakan ruqyah dan tiba2 si anak mula gelisah sambil kepalanya tergeleng2. Matanya mula berketar dan terbuka sedikit sampai saya nampak mata putih sahaja. Si anak amat terganggu dengan matanya yang bagaikan dipaksa untuk dibuka. Si anak mula menggeleng2 kepalanya agar gangguan itu hilang. Bagaimanapun gangguan pada matanya masih berterusan. Saya teruskan meruqyah sampai habis.

Jin yang kepanasan dan tersiksa dengan ruqyah yang saya bacakan terus berinteraksi dengan saya. Saya melihat jari2 kedua tangannya mula mencakar meja saya. Kepala si anak mula tersengguk2 mendengus. Saya memegang kedua tangannya dan dia melawan sambil berterusan mencakar meja.

Saya memulakan dakwah saya. Hasil interview saya dapati ada 2 ekor harimau yakni jin kafir. Harimau ini adalah saka keturunan. Saya berterusan menyampaikan dakwah Islam untuk 2 ekor harimau ini memeluk Islam. Setelah berkali2 harimau ini menyatakan tidak dengan menggelengkan kepala sebagai tanda tidak mahu memeluk Islam, akhirnya dengan izin Allah Yang Maha Kaya keduanya memeluk Islam. AlhamdulilLah.

Selesai mengucap 2 kalimah syahadah, saya menghantar keduanya ke tempat suci lagi berkat. Si anak terus tersedar dan terpinga2.

Ayahnya sejak awal hanya merasakan tiada gangguan dan hanya mahukan saya memberikan motivasi kepada anaknya sahaja, saya lihat tergamam dengan gangguan tersebut. Mungkin dia baru tahu punca sebenar anaknya begitu degil dan bermasalah. Kes selesai!

No comments:

Post a Comment