f

f

Monday 9 September 2013

JIN HINDU TUMBUK MATA!


8 Sept 2013, jam 3 ptg saya menerima kunjungan keluarga dari Keramat untuk rawatan anak gadis usia 14 tahun yang keras hati. Semasa saya mempersilakan mereka masuk ke pejabat, saya sempat merenung si ibu yang mukam masam mencuka. Saya jangka sekejap lagi ada yang nak buat hal :)

Suaminya mempersilakan isterinya duduk berhadapan saya untuk menceritakan situasi anak mereka. Saya mendengar dengan penuh teliti cerita si ibu sambil saya menyampuk bertanyakan soalan yang relevan dengan tugas saya. Keputusannya, saya katakan saya nak ruqyah si ibu dulu. Lagi mencuka wajah si ibu. Bagaimanapun dia sedia bekerjasama.

Saya hanya membacakan BismilLah dan ta'awz sahaja belum lagi ayat2 lain yang menjadi kebiasaan saya, terus si ibu mula menggigil kedua tangannya dan badannya mula mengerekot. Saya mulakan sesi soal 'siat-siat' dengan ayat2 azab. Menjerit2 jin yang mula kesakitan sampai terjatuh si ibu dari bangku. Jin agak degil walaupun kesakitan teruk. Akhirnya jin mengakui jin sihir datang dari kuil Hindu Batu Caves. Saya terus mengarahkan jin buang barang sihir di badan si ibu yang selalu kesakitan kaki, dada, bahu, tengkuk, muka dan perut.

Habis sahaja jin membersihkan barang sihir, saya mulakan ceramah berkaitan Islam dan mengajak jin memeluk Islam. AlhamdulilLah, jin memeluk Islam dan jin bersedia untuk keluar dan dihantar ke tempat berkat lagi rahmat.

Saya bertanyakan kepada si suami, isterinya panas baran ke? Dia mengiyakannya dan kalau salah sikit je terus nak meletup macam salah besar. Dan paling tak masuk akal sampaikan isterinya yang diganggu jin hindu ini mengamuk menumbuk2 mata sampai berdarah seperti gambar di atas. Normallah kalau diganggu jin memang berantakan keluarga.

Kes anak gadis mereka memang terdapat gangguan jin yang agak lemah. Ketika sesi ruqyah dibacakan, badan si anak mula bergerak2 seperti direnjat elektrik. Jin pada si anak saya keluarkan dan kuarantinkan sahaja.

AlhamdulilLah kes selesai.

*Si ibu sempat menceritakan pernah beberapa tahun dulu berkunjung di area Batu Caves menyaksikan perayaan Thaipusam. Dan salah seorang penganut hindu yang dicucuk besi belakangnya merenung tajam kepada si ibu ini dalam keadaan marah dan nak menerkam kepadanya. Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment